top of page

"דמי משמרת"... מה זה?!

דמיינו לעצמכם לשלם לבנק במשך 30 שנה סכום מצטבר של 1.5 מיליון ש"ח בלי להיות אפילו מודעים לכך!!!


"תכנון פיננסי - סודות לחיים": רק מידע ששווה לכם כסף!

באחת הסדנאות שהעברתי לפני מספר שבועות שאלתי את המשתתפים "כמה דמי משמרת הם משלמים?"


כמו תמיד, בשלב הזה, זזו המשתתפים באי נוחות בכיסאם ומיד נשאלה השאלה מה זה בכלל דמי משמרת?

לאחר ששלחתי אותם לבדוק את הנתון, במפגש שלאחר מכן, הגיע אחד המשתתפים, שיש לו תיק ני"ע בבנק של כ- 8 מיליון ש"ח, עם תשובה: 0.6% לשנה (על נכס פיננסי בסדר גודל כזה מדובר על סכום עמלה פנטסטי של כ- 48,000 ש"ח בשנה).


מדובר בחקלאי אשר כל חייו עבד קשה ובזיעת אפו צבר נכסים מניהול משק משגשג. האבסורד הגדול הוא שאותו חקלאי אמנם הצליח לצבור הרבה נכסים, אך בחישוב גס ב- 30 שנה האחרונות שילם לא פחות מ- 1.5 מיליון ש"ח על עמלה שמלכתחילה הייתה מיותרת!!!

למחרת בבוקר הגיע אותו חקלאי לבנק ודרש את ביטול העמלה. הבנקאי שמולו, בלי למצמץ, נתן לו במקום הנחה של 90% בתעריף העמלה - כלומר, מאותו הרגע על בסיס שנתי, בגין עמלה זו, משלם החקלאי "רק" 4,800 ש"ח.


לאחרונה פורסם שהבנקים בישראל הכניסו במהלך שנת 2015 כולה 3.7 מיליארד ש"ח מדמי משמרת בלבד (או בשם אחר דמי ניהול ני"ע). עוד מלפני קום המדינה אנשים שרכשו ני"ע, כמו אג"ח או מניות, היו מקבלים במעמד הרכישה ניירות, אותם היו שומרים בכספות בבנקים. מכאן נולד המונח "דמי משמרת" או "דמי שמירה".


משום מה, מאז ועד היום, קיום העמלה נותר בעינו, רק בישראל, למרות שהאלמנט הפיזי של ניירות בכספת כבר מזמן חלף מהעולם.

מסקרים שפורסמו בנושא מתברר שכשני שליש מתושבי המדינה לא יודעים מה תעריף דמי המשמרת שהם משלמים, וברוב המקרים התעריף שנקבע עבורם הוא כמובן המקסימלי, ונע בין 0.6% ל- 0.8% בשנה (על סך ההחזקות בני"ע).


לאלו מכם המחזיקים ני"ע בבנק ושחשבונם אינו מנוהל ע"י בית השקעות, כדאי לבדוק. ניתן להוריד את התעריף בעשרות אחוזים בקלות יחסית. צריך רק לדרוש!!!

ארכיון
חיפוש לפי תגיות
Follow Us
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page